onsdag 21 mars 2012

Göteborgsvarvet 2012

När jag är ute och springer ser jag det mest som en lek. Springa runt i naturen, hoppa lite, lyfta lite och klättra i några träd. Jag gör det för att det är så skoj, för att jag njuter av det och för att min kropp och själ mår bra av att röra på sig. Det finns alltid en längtan i mig om att få komma ut i skogen, ut och leka! När jag sitter på jobbet, i bilen eller upptagen på annat sätt och ser någon vara ute och springa hugger det tag i mig av avundsjuka, lyckliga dom som får vara ute och springa!

Skrev tidigare om mål och vikten av dessa, ett konkret mål för mig under våren, eller tidig sommar om man så vill, är Göteborgsvarvet. Detta är en fantastisk stor folkfest, många som springer, många som tittar och jättemånga funktionärer! Alla gör ett underbart jobb, men roligast har vi som har förmånen att få springa dessa 21 kilometer! Det blir tredje gången som jag springer Göteborgsvarvet, jag presterar inga tider att jubla över men så har jag heller aldrig varit riktigt snabb. Att springa varvet är däremot ett riktigt lyckopiller, det finns alla typer av människor som är med, snabba, långsamma, hasande, skuttande, utklädda och så jag. Alla med målet på 21 kilometer i sikte!

Källa: goteborgsvarvet.se
Precis som förra året så ska jag springa med mina barfotaskor (five fingers). Enda problemet är att man måste vara försiktig så att man inte blir trampad på, var faktiskt enda bekymret under förra årets Göteborgsvarv, annars tassar man runt utan problem.

Hoppas vi ses i Göteborg!

/Magnus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar