fredag 13 april 2012

Utnyttja min fulla styrka

Med rätt kost och rörelse blir kroppen så mycket bättre. Kosten är oerhört viktig för hur kroppen mår och för hur den klarar av påfrestningar som stress, måsten, uthållighet och trötthet. Jag äter inte i enlighet med Paleo enbart på grund av att min mage är skadad av tidigare dålig mathållning, det är bara en del av motivationen. Jag äter enligt Paleo´s matpyramid för att må bra, kunna prestera och, förhoppningsvis, hålla eventuella framtida sjukdomar borta. Men framför allt vill jag utnyttja min fulla styrka genom att äta och röra mig enligt det mönster som kroppen är byggd för och formad av under hundra tusentals år.

Källa: www.marksdailyapple.com
Av ren, naturlig och näringsrik mat känner jag mig frisk och lätt i kroppen. Tillsammans med olika rörelser som tunga lyft, snabba sprinter och en "konstant" rörelse så kan jag ge mig ut på en flera timmar lång cykeltur, springa många mil eller sätta mig i kajaken och paddla iväg och allt detta utan något krångel eller problem. Jag vill må bra idag och i framtiden, maten ihop med rörelsen är en investering som ger avkastning i mitt liv - varje dag!

Under många år av mitt liv har jag fått vänta och avstå från att göra det jag vill på grund av mina dåvarande val. Valen som gjordes vad gäller kost och träning var helt felaktiga, och i bästa fall var det val för oftast fanns inga tankar alls bakom vad som stoppades i kroppen och träningen var helt obefintlig! Hade inga höga tankar om att kosten och träningen kunde påverka mitt liv, det var bara något nödvändigt ont. Att det jag åt skulle kunna styra min kropp och i slutändan mitt liv var då otänkbart.

Jag vill utnyttja min fulla styrka och jag vill må bra och leva väl. Att äta och röra sig rätt är fantastiskt mycket värt!

/Magnus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar